Translate

Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015

Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας

         

            


        Παρασκευή 6 Μαρτίου 





Με αφορμή την Πανελλήνια  ημέρα κατά της
 σχολικής βίας και του εκφοβισμού θα γίνουν 
δράσεις από τους μαθητές όλων  των τάξεων 
του  Σχολείου  με στόχο την ευαισθητοποίηση 
των μαθητών και την αποτροπή των εκδηλώσεων 
βίας στις διαπροσωπικές τους σχέσεις εντός
 και εκτός σχολείου.   

Μαθαίνω να αγαπώ τη διαφορετικότητα


Μαθαίνω να αγαπώ τη διαφορετικότητα 

Την Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015 και ώρα 10:00 π.μ. θα πραγματοποιηθεί εκπαιδευτικό πρόγραμμα στους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης (τμήματα ΣΤ1, ΣΤ2) από τον κ.Σταύρο Καλαϊτζόγλου, μέλος του Νομαρχιακού Συλλόγου Ατόμων με Αναπηρία Καβάλας και δημιουργό του "agapame AmeA" social media.

Ο σκοπός του προγράμματος με τίτλο:"Μαθαίνω και αγαπώ τη διαφορετικότητα"είναι να κατανοήσουν  τα παιδιά  μέσα από  τη διασκέδαση των δραστηριοτήτων του προγράμματος και το διάλογο πως η αναπηρία δεν χρήζει οίκτου αλλά σεβασμού, προσπαθώντας έτσι να σπάσουμε τα στερεότυπα με τα οποία έχει σφυρηλατηθεί η κοινωνία μας ως σήμερα.

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ

ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ 
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΦΡΥΝΙΟΥ  
ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015



 Η Σχολή γονέων θα ξεκινήσει τη λειτουργία της την Πέμπτη 12/3/2015 και ώρες 17:00 μ.μ. έως 19:00 μμ. Περιλαμβάνει έξι δίωρες απογευματινές συναντήσεις με την ψυχολόγο του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτήσεων και Ψυχικής Υγείας Καβάλας κα Σαββίδου Κική στο χώρο του Σχολείου. Οι υπόλοιπες ημερομηνίες είναι: 19, 26 Μαρτίου & 2, 23,30 Απριλίου. Οι συναντήσεις θα είναι βιωματικές. Όσοι γονείς δεν δήλωσαν συμμετοχή παλαιότερα και επιθυμούν να παρακολουθήσουν μπορούν να το δηλώσουν στο Σχολείο.

Όμως τι είναι οι Σχολές Γονέων; Διαβάστε παρακάτω:

Τι είναι η Σχολή Γονέων

Η Αγωγή του παιδιού υπήρξε πάντα μέλημα και φροντίδα κάθε εποχής. Κοινή και η επιθυμία η επόμενη γενιά να είναι καλύτερη από τις προηγούμενες. Το χρέος αυτό της Πολιτείας, της κοινωνίας ολόκληρης, είχε ανατεθεί στην Παιδεία, στο σχολείο, στους εκπαιδευτικούς. Ήταν και ίσως εξακολουθεί ακόμη να θεωρείται το σχολείο ως μοναδικός φορέας μάθησης, διαπαιδαγώγησης του μαθητή, του μελλοντικού πολίτη. Για το λόγο αυτό η πλούσια - ανά τους αιώνες - αλλά και η σύγχρονη βιβλιογραφία παιδευτικής στρεφόταν και στρέφεται προς τους σχολικούς χώρους.

Με την αλλαγή των συνθηκών της ζωής του 20ου αιώνα, με την εργασία της μητέρας, την παράλληλη ανάπτυξη της επιστήμης της Ψυχολογίας, σε συνδυασμό με τα πολλαπλασιαζόμενα προβλήματα των παιδιών, των γονέων, των συζύγων, η επιστήμη της Κοινωνικής-Οικογενειακής Ψυχολογίας θεώρησε χρέος της να στραφεί προς το δοκιμαζόμενο θεσμό της οικογένειας και να τον μελετήσει.

Άρχισαν οι σχετικές έρευνες που εστιάστηκαν αρχικά στη μελέτη της εξέλιξης του ατόμου από τη βρεφική ηλικία. Αυτό που μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα για τις Σχολές Γονέων είναι το πόρισμα των ερευνών που δέχονται σήμερα και υποστηρίζουν όλες σχεδόν οι σχολές ερμηνείας του ατόμου, ότι δηλαδή η προσωπικότητα, η ψυχική υγεία, η συμπεριφορά του ενήλικου ατόμου διαμορφώνονται, στα βασικά τους στοιχεία, στα πρώτα χρόνια της ζωής. Δηλαδή πριν τα έξι χρόνια, πριν φοιτήσει το παιδί στο σχολείο.

Με τον τρόπο αυτό η οικογένεια - αγνοημένη ως τότε - αποκτά ιδιαίτερη σημασία, οι επιδράσεις του οικογενειακού περιβάλλοντος κρίνονται ως καθοριστικές για την εξέλιξη του παιδιού. Και οι γονείς γίνονται Παιδαγωγοί, ιδιαίτερου ενδιαφέροντος και ευθύνης, 'αναντικατάστατοι', όπως τους θέλει η UNESCO. Μα την ίδια ώρα είναι απροετοίμαστοι για τον πολύ υπεύθυνο ρόλο τους και μάλιστα σε δύσκολη εποχή, όπως είναι η δική μας.

Πολύ σωστά ο Γάλλος ψυχίατρος Andre Berge, στο γνωστό βιβλίο του 'Το επάγγελμα των γονέων', υποστηρίζει: 'ενώ ο σύγχρονος άνθρωπος θεωρεί υποχρέωσή του να προετοιμάζεται για όλα τα επαγγέλματα, δεν προετοιμάζεται για τα δύο σπουδαιότερα, του γονέα και του πολιτικού. Ο καθένας αισθάνεται έτοιμος να τα ασκήσει από τη μια στιγμή στην άλλη'.

Είναι όμως στ' αλήθεια επάγγελμα ο ρόλος των γονέων; Και τελικά τι είναι Σχολές Γονέων; Ας δούμε τις απόψεις της F.I.E.P. όπως αναφέρονται σε σχετικό κείμενό της με τίτλο: 'Τι είναι η Σχολή Γονέων'

Τι είναι η Σχολή Γονέων;
'Είναι η Σχολή Γονέων όπως κάθε άλλη Σχολή; Τι μαθαίνουμε σ' αυτήν; Μαθαίνουμε το 'επάγγελμα' του Γονέα. Αλλά είναι στ' αλήθεια ένα επάγγελμα; Επιδιώκεται κυρίως η απόκτηση ωριμότητας για τους νέους αλλά και τους λιγότερο νέους, η απαραίτητη ισορροπία σ' ένα τρόπο ζωής, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της κοινωνίας μας, στην κατανόηση ανάμεσα στις γενιές.

Το να είσαι γονέας, στην εποχή μας, δεν είναι πια αυτοσχεδιασμός. Δεν μπορούμε πια να προφασιζόμαστε άγνοια ή να περιφρονούμε τις πρόσφατες κατακτήσεις των ανθρωπιστικών επιστημών - συγκεκριμένα στην ψυχολογία του παιδιού και στην κοινωνική ψυχολογία - όπως αγνοούμε τις ατομικές επιστήμες ή τις κατακτήσεις της αστροναυτικής.

Εξάλλου, ο άνδρας, η γυναίκα, το παιδί, όσο αποτελούν ακόμη μια οικογένεια, υπόκεινται προσωπικά και συλλογικά, σε ισχυρές και ασταθείς επιδράσεις κοινωνικές και οικονομικές. Μπορούν να συγκρουστούν μεταξύ τους, ακόμη και να καταστραφούν, αν δεν προχωρήσουν, συστηματικά και μόνιμα στην αλληλοκατανόηση. Πρέπει ν' αποκτήσουν, σταδιακά, συνείδηση της σχέσης που τους συνδέει μεταξύ τους και μεταξύ της ομάδας που διαμορφώνουν και άλλων ομάδων.

Έτσι μπορεί να προσδιοριστεί η δράση της Σχολής Γονέων: ενημέρωση και διαμόρφωση-διαφοροποίηση, η μία στενά συνδεδεμένη με την άλλη.

Η ενημέρωση (information) θέτει με τα διάφορα μέσα διάδοσης στη διάθεση του κοινού τις μελέτες, τις έρευνες, περασμένες και πρόσφατες, της οικογενειακής ψυχολογίας.

Η διαφοροποίηση (formation) που αναλαμβάνει, στοχεύει σε μία προσωπική αναζήτηση. Πιστεύοντας βαθιά στην ωρίμαση του ατόμου, πάντα δυνατή στον καθένα, η Σχολή Γονέων φροντίζει να διευκολύνει την αποδοχή από τον καθένα των προβλημάτων του, να τον διαφωτίσει ως προς τη μορφή των σχέσεών του με τον άλλον και ειδικότερα με τα μέλη της οικογένειάς του'.

Τρίτη 3 Μαρτίου 2015



ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ;

Σας προσκαλούμε στην απογευματινή ενημερωτική συνάντηση που διοργανώνουν τα νηπιαγωγεία Παραλίας Οφρυνίου, Κάριανης, Ορφανίου, Γαληψού και Οφρυνίου στο χώρο του Δημοτικού σχολείου Οφρυνίου την Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015 στις 17.00, με ομιλητή τον ψυχολόγο Βλαδίμηρο Λεωνίδη και θέμα συζήτησης : «Πειθαρχία- Όρια και πώς τα θέτουμε- Συγκρούσεις ανάμεσα στα αδέρφια»..

Σας περιμένουμε όλους……………. 

Κυριακή 1 Μαρτίου 2015

Ο Μάρτης στην Ελληνική παράδοση

Ο Μάρτης στην Ελληνική παράδοση

Πρώτη Μαρτίου σήμερα, και πρώτη μέρα της Άνοιξης, με το έθιμο του «Μάρτη» ή «Μαρτιά», να ξαναγυρίζει, ανακινώντας παιδικές αναμνήσεις. Παμπάλαιο έθιμο ο «Μάρτης», με βαλκανική διασπορά, και τις ρίζες του στα αρχαία Ελευσίνια Μυστήρια, καθώς οι μύστες των Ελευσίνιων Μυστηρίων έδεναν μια κλωστή, την «Κρόκη», στο δεξί τους χέρι και το αριστερό τους πόδι.
Η λαϊκή παράδοση θέλει να φοράμε στον καρπό του χεριού μας ένα βραχιολάκι αυτοσχέδιο, με κόκκινη και άσπρη κλωστή, για να «μη μας κάψει ο ήλιος», διότι είναι δυνατός ο πρώτος ήλιος της Άνοιξης και της μέρας που μεγαλώνει.
Τον «Μάρτη» τον βγάζουμε από το χέρι μας στο τέλος του μήνα, ενώ σε άλλες περιοχές της Ελλάδας το αφήνουν πάνω στις τριανταφυλλιές όταν δουν το πρώτο χελιδόνι, για να τον πάρουν τα πουλιά και να χτίσουν τη φωλιά τους. Αλλού πάλι, έχουν τη συνήθεια να τον φορούν στο μεγάλο δάχτυλο του ποδιού σαν δαχτυλίδι για να μην σκοντάφτει ο κάτοχός του. Παλιότερα, υπήρχε η προσδοκία των ανθρώπων για ένα ζεστό Μάρτιο, χωρίς ξαφνικές κακοκαιρίες, ώστε να υπάρχει ανθοφορία και καρποφορία.
Σε όλα τα Βαλκάνια υπάρχει αντίστοιχο έθιμο του «Μάρτη». Στη Βουλγαρία, ονομάζεται "Μαρτενίτσα", στη Ρουμανία «Μαρτισόρ», στα Σκόπια "Μάρτινκα", στην Αλβανία "Βερόρε".
Στην Βουλγαρία, την πρώτη ημέρα του Μάρτη, φορούν στο πέτο τους στολίδια φτιαγμένα από άσπρες και κόκκινες κλωστές που αποκαλούνται «Μαρτενίτσα». Σε ορισμένες περιοχές οι κάτοικοι τοποθετούν έξω από τα σπίτια τους ένα κομμάτι κόκκινου υφάσματος για να μην τους «κάψει η γιαγιά Μάρτα» -Μπάμπα Μάρτα- που είναι η θηλυκή προσωποποίηση του μήνα Μάρτη. Η «Μαρτενίτσα» λειτουργεί στη συνείδηση του βουλγαρικού λαού ως φυλαχτό, το οποίο μάλιστα είθισται να προσφέρεται ως δώρο μεταξύ των μελών της οικογένειας, συνοδευόμενο από ευχές για υγεία και ευημερία.
Στη Ρουμανία, το ασπροκόκκινο στολίδι της πρώτης Μάρτη, το «Μαρτισόρ», έχει συμβολικό χαρακτήρα. Η κόκκινη κλωστή συμβολίζει την αγάπη για το ωραίο και η άσπρη την αγνότητα του φυτού χιονόφιλος, που ανθίζει τον Μάρτιο και είναι στενά συνδεδεμένο με αρκετά έθιμα και παραδόσεις της Ρουμανίας. Σύμφωνα με την μυθολογία, ο Θεός - Ήλιος μεταμορφώθηκε σε νεαρό άνδρα και κατέβηκε στη Γη για να πάρει μέρος σε μια γιορτή. Τον απήγαγε, όμως, ένας δράκος, με αποτέλεσμα να χαθεί και να βυθιστεί ο κόσμος στο σκοτάδι.
Μια ημέρα ένας νεαρός, μαζί με τους συντρόφους του σκότωσε τον δράκο και απελευθέρωσε τον Ήλιο, φέροντας την άνοιξη. Ο νεαρός έχασε τη ζωή του και το αίμα του -λέει ο μύθος- έβαψε κόκκινο το χιόνι. Από τότε, συνηθίζεται την 1η του Μάρτη όλοι οι νεαροί να πλέκουν το «Μαρτισόρ», με κόκκινη κλωστή που συμβολίζει το αίμα του νεαρού άνδρα και την αγάπη προς τη θυσία του, και άσπρη που συμβολίζει την αγνότητα.
Πηγή:http://www.enet.gr

Ο  Μάρτης στην Ελληνική παράδοση

Η Μέρα, η Νύκτα, οι δώδεκα μήνες είναι κι αυτά πρόσωπα κατά τη φαντασία του λαού. Σε κάποιο παραμύθι η Μέρα παριστάνεται σαν γριά, που φέρνει το φως στον κόσμο.
Γι’ αυτό κάποτε που έδεσε ένα παλικάρι τη γριά μέρα σε μια σπηλιά μέσα άργησε να ξημερώσει.
Κι οι νύχτες είναι γυναίκες, καθώς μας το λέει ένα Μανιάτικο τραγούδι.
Τους δώδεκα μήνες τους θέλει η ελληνική λαϊκή φαντασία για δώδεκα νέους, παλικάρια που ζούνε σε κάποιο μεγάλο σπίτι στο ρίζωμα ενός βουνού. Απ’ τους μήνες ο Μάρτης είναι άστατος, γδέρνει τους ανθρώπους με την κακοκαιρία του και τους αναγκάζει να κάψουν και τα παλούκια της φράχτης τους, αφού σε τέτοια εποχή βρίσκονται στη σώσει (το τελείωμα) των καυσόξυλων. Είναι λοιπόν ο γδάρτης, ο παλουκοκάφτης. Θα έχετε ακούσει το μύθο της γριάς τσοπάνισσας,
Έλειπε, λέει, μια μέρα να τελειώσει ο Μάρτης. Άνοιξη τώρα πια, φανταζόταν, πως δεν είχαν ανάγκη τα πρόβατα της από την κακοκαιρία. «Πριτς! Μαρτάκη μ’ λέει η γρια κοροϊδευτικά. Τα ξεχειμώνιασα ‘γω τα κατσικάκια μ’!» Ο Μάρτης θύμωσε πολύ από την αυθάδεια της γριάς. Δανείστηκε μια μέρα από το Φλεβάρη και την έκαμε να κρυφτεί στο καβούκι της. Κρύφτηκε ποκάτω στο λεβέτι που τυροκομούσε κι εκεί μαρμάρωσε, ξεπάγιασε. Όπως μαρμάρωσε και το μπουλούκι τα πρόβατά της. Αυτά παθαίνει ο αυθάδης που καταδέχεται να κοροϊδεύει τους άλλους.
Από τότε και ύστερα έμεινε ο Μάρτης νάχει 31 ημέρες κι ο καημένος ο Φλεβάρης με 28, γι αυτό τον λένε και Κουτσοφλέβαρο.
Στα παλιότερα χρόνια σε πολλά μέρη της Ελλάδας (κι εγώ το είδα στην Άμφισσα, δεν ξέρω όμως αν επικρατεί ακόμα το έθιμο) τα παιδιά γύριζαν τα σπίτια με ένα ξυλένιο χελιδόνι την Πρωτομαρτιά και τραγουδούσαν:

Μάρτης μας ήρθε,
Ώραι ανθείτε,
Πουλάκια κελαηδείτε,
Λέει, λέει η χελιδόνα,
Για το Μάρτη τον καλόνε,
Σήκω συ νοικοκυρά,
Και σπιτονοικοκυρά,
Δος μου μένα πεντ’ αυγά,
Κι’ άλλα πέντε κόκκινα!

Από το βιβλίο του Δ. Λουκόπουλου «Φως από τους μύθους μας»