Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2021

 

 


Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου.Η ιστορία του Σχολείου ξεκινάει το 1918 μετά την παλιννόστηση από την ομηρία 40 περίπου οικογενειών της κοινότητας των κάτω Λακκοβικίων του νομού Σερρών με τη λήξη του πρώτου παγκοσμίου πολέμου 1914 – 1918. Το σχολείο αρχικά ήταν μονοτάξιο στεγαζόμενο σε ξύλινο παράπηγμα (Τολ). Στην περιοχή του συνοικισμού των κάτω Λακκοβικίων έφθασαν 300 προσφυγικές οικογένειες το Σεπτέμβρη του 1923 που προέρχονταν από την περιοχή της επαρχίας Δαρδανελίων της Μ. Ασίας και ενώθηκαν με τις εναπομείνασες οικογένειες της κοινότητας των Κάτω Λακκοβικίων. Κατά το 90% προέρχονταν από το χωριό Οφρύνιο (Ρένκιόι) και 10% από τα χωριά της ίδιας επαρχίας Δαρδανελίων, Νεοχώρι, Γενη-Σεχίρ (Γενήσαρι) Καλαφατλί, Βαργιαμίτσι, Εζίνε, Λάμψακο και Δαρδανέλια. Το 1928 με εκούσια εισφορά των κατοίκων του χωριού από την παραγωγή των καπνών, μαζεύτηκε το ποσό των 350.000 δραχμών και χτίστηκε το υπάρχον πέτρινο διδακτήριο, σε χώρο που παραχώρησε η κοινότητα και αντικατέστησε το παράπηγμα στο οποίο γίνονταν μέχρι τότε τα μαθήματα. Τα νέα διδακτήρια του Γραφείου Μελετών, που προορίζονταν για τις πόλεις και τις περιφέρειες της ελληνικής επικράτειας, έπρεπε να διακρίνονται για την απλή μορφή, τη σαφή λειτουργία, την εύκολη, σύντομη και οικονομική κατασκευή τους.Έτσι λειτούργησε μέχρι το 1996 οπότε και κατασκευάσθηκε προέκταση με την προσθήκη 5 νέων αιθουσών αφού συγχωνεύτηκε με τα δημοτικά σχολεία του Ορφανίου και της Κάριανης αποτελώντας ένα νέο 6/Θέσιο Σχολείο. Το έτος 2007 προήχθη σε 8/Θέσιο και τώρα λειτουργεί ως 10/θεσιο ενώ η λειτουργικότητά του είναι 12/θέσιο. Οι μαθητές στην πλειοψηφία τους είναι απόγονοι Μικρασιατών αφού η πλειοψηφία των οικογενειών τους προέρχεται από τη Μικρά Ασία (οι οικογένειες των μαθητών και των τριών δημοτικών διαμερισμάτων, από τα οποία προέρχεται το μαθητικό δυναμικό, προέρχονται από τη Μικρά Ασία). Κρατούν με ευλάβεια τα ήθη και τα έθιμα των αλησμόνητων πατρίδων τους και τα παρουσιάζουν μέσα από τις δραστηριότητες των πολιτιστικών συλλόγων τους, με τους οποίους το σχολείο μας βρίσκεται σε άριστη συνεργασία για την προβολή αυτών των παραδοσιακών συνηθειών, τόσο σε τοπικό όσο και σε πανελλήνιο επίπεδο. Τα τελευταία χρόνια και επειδή η περιοχή είναι καθαρά αγροτική με πολλών ειδών καλλιέργειες, κατοικούν πολλές οικογένειες οικονομικών μεταναστών (Αλβανοί και Βούλγαροι). Έτσι το ποσοστό των παιδιών των οικογενειών αυτών στο σχολείο μας είναι αρκετά υψηλό, αγγίζοντας και το 36% .Η μαθητική αυτή σύνθεση της Σχολικής Μονάδας τείνει να την χαρακτηρίσει ως πολυπολιτισμική και ως τέτοια καλούμαστε οι εκπαιδευτικοί να τη διαχειριστούμε. Το σχολείο καλείται να προάγει την πνευματική και ψυχική υγεία τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών του. Επιδιώκει να διαμορφώσει ένα μαθησιακό περιβάλλον το οποίο θα οδηγεί στην ηθική, πολιτιστική, διανοητική και σωματική ανάπτυξη των μελών του. Σε ένα τέτοιο σχολείο, οι αλλοδαποί μαθητές δεν αντιμετωπίζονται ως «απειλή» για την ταυτότητά μας, τα παιδιά με ειδικές ανάγκες δεν γίνονται αντικείμενο χλευασμού. Μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί δεν έχουν «ταμπέλες» Ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό της Σχολικής μας μονάδας αποτελεί η κινητικότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού. Καθώς βρίσκεται στα όρια τριών νομών, απομακρυσμένο από τα εκπαιδευτικά κέντρα και των τριών, οι εκπαιδευτικοί του εναλλάσσονται σε τακτά χρονικά διαστήματα και οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, είναι κάθε χρόνο μεταφερόμενοι. Αυτό το «αδύναμο» σημείο, ωστόσο, καταφέραμε να το μετατρέψουμε σε «δυνατό» στοιχείο της σχολικής μονάδας, καθώς η ιδιαιτερότητα αυτή αποτέλεσε το «κοινό» μας σημείο, το ενωτικό στοιχείο του εκπαιδευτικού προσωπικού και έδωσε το στίγμα του στο σχολείο. Οδήγησε στο να διαμορφωθεί μια κουλτούρα γνήσιας συνεργασίας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, καθώς μόνο μέσα από τη συνεργασία μπορούν να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες που οφείλονται τόσο στη μετακίνηση όσο και σε θέματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού (μαθητών – γονέων ), Η ανάγκη των εκπαιδευτικών να «ισοσκελίσουν» την ταλαιπωρία της απόστασης με ένα ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον, ήρεμο και δημιουργικό, μετέτρεψε το «αδύναμο» στοιχείο της σχολικήςμονάδας σε «δυνατό». Κουλτούρα, κατά συνέπεια, γνήσιας συνεργασίας και συμπερίληψης αποτελούν τα βασικά στοιχεία της κουλτούρας του Δημοτικού Σχολείου Οφρυνίου, στοιχεία που δίνουν και την ταυτότητά του.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

Το κλίμα γνήσιας συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών οδηγεί σε συνεργασία μεταξύ των μαθητών, μαθητών και εκπαιδευτικών, εκπαιδευτικών και γονέων. Η κουλτούρα γνήσιας συνεργασίας που χαρακτηρίζει τη σχολική μας κοινότητα μεταφέρεται σε όλους τους τομείς, διευκολύνοντας το εκπαιδευτικό μας έργο.

Σημεία προς βελτίωση

Σε εξέλιξη των προγραμμάτων αγωγής υγείας που προάγουν τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών/τριών μας, θα μπορούσαμε να αναπτύξουμε ένα πρόγραμμα διαμεσολάβησης, το οποίο θα εμπλέξει τους μαθητές στηδιαδικασία επίλυσης προβλημάτων και διενέξεων, επιτρέποντάς τους να αναπτύξουν τις αντίστοιχες δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων.

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

Το συμμετοχικό στυλ ηγεσίας θεωρούμε πως είναι το κλειδί στην αξιοποίηση του εκπαιδευτικού δυναμικού με βάση τις ιδιαίτερες ικανότητες και ενδιαφέροντα των εκπαιδευτικών. Αυτό οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα των δράσεων, καθώς ο καθένας αξιοποιεί και μεταλαμπαδεύει τις ιδιαίτερες γνώσεις και ικανότητές του και όλοι μαζί εργαζόμαστε για την εξέλιξη της σχολικής μονάδας.

Σημεία προς βελτίωση

Η επικοινωνία με την τοπική κοινότητα. Θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε περισσότερο τους φορείς της τοπικής κοινότητας προκειμένου να βελτιώσουμε την υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

Σωστή οργάνωση των ενδοσχολικών επιμορφώσεων και διάθεση των εκπαιδευτικών να επεκτείνουν τις εκπαιδευτικές τους γνώσεις, ενισχύοντας την εκπαιδευτική τους φαρέτρα με περισσότερα και αποδοτικότερα εργαλεία που διευκολύνουν και κάνουν πιο αποτελεσματική τη διδακτική τους δράση.

Σημεία προς βελτίωση

Η έλλειψη σταθερού εκπαιδευτικού προσωπικού δεν επιτρέπει τη συμμετοχή σε προγράμματα μεγάλης διάρκειας (ευρωπαϊκά και εθνικά).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου