Translate

Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2016

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ

Στα βιβλία του γλωσσικού μαθήματος κυριαρχεί η προσπάθεια νοηματοδότησης της ορθογραφίας. Βοηθούμε τα παιδιά να μάθουν τους μηχανισμούς που εξηγούν την σωστή γραφή μιας λέξης.
Με τη βοήθεια της ετυμολογίας, της παραγωγής, της σύνθεσης και των οικογενειών λέξεων τα μαθαίνουμε να προσεγγίζουν τη θεματική ορθογραφία και με τη βοήθεια της γραμματικής να ελέγχουν την καταληκτική.
Βασικές Αρχές Ορθογραφημένης Γραφής
  • ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ  (γράφω ότι ακούω)
  • ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΗ (έμφαση στη ρίζα της λέξης, παραγωγή, σύνθεση & οικογένειες λέξεων)
  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ (εκμάθηση γραμματικών κανόνων για ορθογραφία καταλήξεων)
  • ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΚΗ (ανάλυση των λέξεων σε μορφήματα, παραγωγή & σύνθεση νέων λέξεων με ίδιο μόρφημα και εξήγηση της σημασίας της)
  • ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΑΣ (π.χ. γραφείο γράφεται όπως το σχολείο. Εξαιρούνται ..)
  • ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ (σημασία ομόηχων λέξεων π.χ. φύλο, φύλλο)
Διδάσκουμε ορθογραφία με κάθε ευκαιρία, είτε είναι παραγωγή γραπτού κειμένου είτε είναι μια άσκηση γραμματικής. Αυτό σημαίνει πως στα γραπτά των παιδιών ομαδοποιούμε τα λάθη τους και τα δουλεύουμε, π.χ. τα εξηγούμε στον πίνακα.
Θεωρία
Εργασίες Εκπαιδευτικών
Παρακάτω παρουσιάζονται ενδεικτικά ορισμένες από τις εργασίες που εκπονήθηκαν στα πλαίσια της επιμόρφωσης εκπαιδευτικών με τη μέθοδο της Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ
ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ
ΛΕΞΙΚΑ της ΠΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άφησέ μου το σχόλιο!!!