Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ

ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ 
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΦΡΥΝΙΟΥ  
ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015



 Η Σχολή γονέων θα ξεκινήσει τη λειτουργία της την Πέμπτη 12/3/2015 και ώρες 17:00 μ.μ. έως 19:00 μμ. Περιλαμβάνει έξι δίωρες απογευματινές συναντήσεις με την ψυχολόγο του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτήσεων και Ψυχικής Υγείας Καβάλας κα Σαββίδου Κική στο χώρο του Σχολείου. Οι υπόλοιπες ημερομηνίες είναι: 19, 26 Μαρτίου & 2, 23,30 Απριλίου. Οι συναντήσεις θα είναι βιωματικές. Όσοι γονείς δεν δήλωσαν συμμετοχή παλαιότερα και επιθυμούν να παρακολουθήσουν μπορούν να το δηλώσουν στο Σχολείο.

Όμως τι είναι οι Σχολές Γονέων; Διαβάστε παρακάτω:

Τι είναι η Σχολή Γονέων

Η Αγωγή του παιδιού υπήρξε πάντα μέλημα και φροντίδα κάθε εποχής. Κοινή και η επιθυμία η επόμενη γενιά να είναι καλύτερη από τις προηγούμενες. Το χρέος αυτό της Πολιτείας, της κοινωνίας ολόκληρης, είχε ανατεθεί στην Παιδεία, στο σχολείο, στους εκπαιδευτικούς. Ήταν και ίσως εξακολουθεί ακόμη να θεωρείται το σχολείο ως μοναδικός φορέας μάθησης, διαπαιδαγώγησης του μαθητή, του μελλοντικού πολίτη. Για το λόγο αυτό η πλούσια - ανά τους αιώνες - αλλά και η σύγχρονη βιβλιογραφία παιδευτικής στρεφόταν και στρέφεται προς τους σχολικούς χώρους.

Με την αλλαγή των συνθηκών της ζωής του 20ου αιώνα, με την εργασία της μητέρας, την παράλληλη ανάπτυξη της επιστήμης της Ψυχολογίας, σε συνδυασμό με τα πολλαπλασιαζόμενα προβλήματα των παιδιών, των γονέων, των συζύγων, η επιστήμη της Κοινωνικής-Οικογενειακής Ψυχολογίας θεώρησε χρέος της να στραφεί προς το δοκιμαζόμενο θεσμό της οικογένειας και να τον μελετήσει.

Άρχισαν οι σχετικές έρευνες που εστιάστηκαν αρχικά στη μελέτη της εξέλιξης του ατόμου από τη βρεφική ηλικία. Αυτό που μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα για τις Σχολές Γονέων είναι το πόρισμα των ερευνών που δέχονται σήμερα και υποστηρίζουν όλες σχεδόν οι σχολές ερμηνείας του ατόμου, ότι δηλαδή η προσωπικότητα, η ψυχική υγεία, η συμπεριφορά του ενήλικου ατόμου διαμορφώνονται, στα βασικά τους στοιχεία, στα πρώτα χρόνια της ζωής. Δηλαδή πριν τα έξι χρόνια, πριν φοιτήσει το παιδί στο σχολείο.

Με τον τρόπο αυτό η οικογένεια - αγνοημένη ως τότε - αποκτά ιδιαίτερη σημασία, οι επιδράσεις του οικογενειακού περιβάλλοντος κρίνονται ως καθοριστικές για την εξέλιξη του παιδιού. Και οι γονείς γίνονται Παιδαγωγοί, ιδιαίτερου ενδιαφέροντος και ευθύνης, 'αναντικατάστατοι', όπως τους θέλει η UNESCO. Μα την ίδια ώρα είναι απροετοίμαστοι για τον πολύ υπεύθυνο ρόλο τους και μάλιστα σε δύσκολη εποχή, όπως είναι η δική μας.

Πολύ σωστά ο Γάλλος ψυχίατρος Andre Berge, στο γνωστό βιβλίο του 'Το επάγγελμα των γονέων', υποστηρίζει: 'ενώ ο σύγχρονος άνθρωπος θεωρεί υποχρέωσή του να προετοιμάζεται για όλα τα επαγγέλματα, δεν προετοιμάζεται για τα δύο σπουδαιότερα, του γονέα και του πολιτικού. Ο καθένας αισθάνεται έτοιμος να τα ασκήσει από τη μια στιγμή στην άλλη'.

Είναι όμως στ' αλήθεια επάγγελμα ο ρόλος των γονέων; Και τελικά τι είναι Σχολές Γονέων; Ας δούμε τις απόψεις της F.I.E.P. όπως αναφέρονται σε σχετικό κείμενό της με τίτλο: 'Τι είναι η Σχολή Γονέων'

Τι είναι η Σχολή Γονέων;
'Είναι η Σχολή Γονέων όπως κάθε άλλη Σχολή; Τι μαθαίνουμε σ' αυτήν; Μαθαίνουμε το 'επάγγελμα' του Γονέα. Αλλά είναι στ' αλήθεια ένα επάγγελμα; Επιδιώκεται κυρίως η απόκτηση ωριμότητας για τους νέους αλλά και τους λιγότερο νέους, η απαραίτητη ισορροπία σ' ένα τρόπο ζωής, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της κοινωνίας μας, στην κατανόηση ανάμεσα στις γενιές.

Το να είσαι γονέας, στην εποχή μας, δεν είναι πια αυτοσχεδιασμός. Δεν μπορούμε πια να προφασιζόμαστε άγνοια ή να περιφρονούμε τις πρόσφατες κατακτήσεις των ανθρωπιστικών επιστημών - συγκεκριμένα στην ψυχολογία του παιδιού και στην κοινωνική ψυχολογία - όπως αγνοούμε τις ατομικές επιστήμες ή τις κατακτήσεις της αστροναυτικής.

Εξάλλου, ο άνδρας, η γυναίκα, το παιδί, όσο αποτελούν ακόμη μια οικογένεια, υπόκεινται προσωπικά και συλλογικά, σε ισχυρές και ασταθείς επιδράσεις κοινωνικές και οικονομικές. Μπορούν να συγκρουστούν μεταξύ τους, ακόμη και να καταστραφούν, αν δεν προχωρήσουν, συστηματικά και μόνιμα στην αλληλοκατανόηση. Πρέπει ν' αποκτήσουν, σταδιακά, συνείδηση της σχέσης που τους συνδέει μεταξύ τους και μεταξύ της ομάδας που διαμορφώνουν και άλλων ομάδων.

Έτσι μπορεί να προσδιοριστεί η δράση της Σχολής Γονέων: ενημέρωση και διαμόρφωση-διαφοροποίηση, η μία στενά συνδεδεμένη με την άλλη.

Η ενημέρωση (information) θέτει με τα διάφορα μέσα διάδοσης στη διάθεση του κοινού τις μελέτες, τις έρευνες, περασμένες και πρόσφατες, της οικογενειακής ψυχολογίας.

Η διαφοροποίηση (formation) που αναλαμβάνει, στοχεύει σε μία προσωπική αναζήτηση. Πιστεύοντας βαθιά στην ωρίμαση του ατόμου, πάντα δυνατή στον καθένα, η Σχολή Γονέων φροντίζει να διευκολύνει την αποδοχή από τον καθένα των προβλημάτων του, να τον διαφωτίσει ως προς τη μορφή των σχέσεών του με τον άλλον και ειδικότερα με τα μέλη της οικογένειάς του'.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου