Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (ΔΕΠΥ)

Αποτέλεσμα εικόνας για dyslexia center

Διάσπαση Προσοχής, Παρορμητικότητα & Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) - Attention & Concentration Problems (ADHD)

Κυρίως Συμπεριφορική Διαταραχή
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (ΔΕΠΥ) 

ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER (ADHD)
 Κύρια Συμπτώματα: • Διάσπαση Προσοχής  Πρόβλημα αυτοσυγκέντρωσης 
 • Αφηρημένος – Ξεχασιάρης – Σαν να μην ακούει 
 • Ανυπόμονος – Παρορμητικός – Πριν σκεφτεί ενεργεί 
 • Αυθόρμητος – Δεν τελειώνει αυτά που αρχίζει – Διακόπτει τους άλλους 
 • Υπερκινητικός – Αεικίνητος – Ζιζάνιο – Πειραχτήρι - Πολυλογάς 
 • Αδέξιος – Επιρρεπής στα Ατυχήματα  Επίμονος 
 • Εγωκεντρικός 
– Επιθετικός – Απαιτητικός 
 • Ανώριμη Συμπεριφορά – Έντονα Συναισθηματικός – Νευρικός 
 • Ανοργανωσιά σε χώρο – Τσαπατσούλης 
 • Προβλήματα Διαχείρισης Χρόνου 
 • Μαθησιακά 
προβλήματα ή Δυσλεξία 
 • Ανομοιογενής Επίδοση & Συμπεριφορά 
 • Προβλήματα 
στη Διατήρηση Σχέσεων – Φιλιών 
 • Χαμηλή Αυτοεκτίμηση & Αυτοπεποίθηση 
 • Λανθασμένη Οφθαλμοκίνηση 
(Tεστ Παυλίδη) 

 Υπάρχουν 2 είδη Διάσπασης Προσοχής:
1. Πρωτογενής - Βιολογικής Αιτιολογίας - Ακούσια:  Εμφανίζεται νωρίς από την Παιδική Ηλικία.
Έχει Μεγάλη Διάρκεια (>6 μήνες) και συνήθως παραμένει δια βίου.  • Εμφανίζεται σχεδόν παντού (>2 περιβάλλοντα), π.χ. σπίτι, δουλειά, σχολείο, φιλίες ή σχέσεις. 
2. Δευτερογενής - Εξωγενής Αιτιολογία - Περιβαλλοντική Εμφανίζεται αργότερα, συνήθως μετά την Παιδική Ηλικία.
• Μικρή Διάρκεια (< 6 μήνες).
• Εμφανίζεται Μόνο σε Συγκεκριμένα Περιβάλλοντα ή μετά από συγκεκριμένη προσωρινή αιτία, π.χ. ο μαθητής δεν προσέχει στο μάθημα ενός καθηγητού, ενώ προσέχει σε όλους τους άλλους.

 Παρακάτω, όλες οι αναφορές στη διάσπαση προσοχής θα είναι στην
πρωτογενήακούσια, βιολογικής αιτιολογίας, με την οποία γεννιόμαστε.  Το ADHD είναι μία Νευρολογική Συμπεριφορική Διαταραχή, δηλαδή έχειΒιολογική Αιτιολογία και είναι συνήθως κληρονομικήμε αναλογία 4 αγόρια προς1 κορίτσι. 
 Οι νευρολογικές διαταραχές έχουν παρόμοια συχνότητα εμφάνισης διεθνώς,
γι’ αυτό το ίδιο αναμένεται και για το ADHD. Όμως, τα ποσοστά που αναφέρονται σε διεθνής μελέτες διαφέρουν σημαντικά από χώρα σε χώρα, που υποδηλώνει ότι διεθνώς οι διαγνωστικές μέθοδοι είναι υποκειμενικές και αναξιόπιστες. Όμως, ηβιολογική αιτιολογία της διαταραχής είναι ποικιλοτρόπως επιστημονικά τεκμηριωμένη - αποδεδειγμένη.
 Το σύνδρομο ΔΕΠΥ - ADHD έχει τις εξής τρεις υποκατηγορίες: 
 
 ΔΙΑΣΠΑΣΗ  ΠΡΟΣΟΧΗΣ (Πρόβλημα Αυτοσυγκέντρωσης - Αφηρημένος -Ονειροπόλος - Ξεχασιάρης)   ΠΑΡΟΡΜΗΤΙΚΟΤΗΤΑ (Ανυπόμονος - ΠΡΙΝ σκεφτεί ενεργεί - Ξεπερνά τα όρια - Επιπόλαιος - Διακόπτει τους άλλους - Απαντά πριν ολοκληρωθεί η ερώτηση - Δεν Τελειώνει αυτά που αρχίζει)   ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ (Αεικίνητος - Πειραχτήρι - Ενοχλητικός - Ζιζάνιο) Τα ΚΡΙΤΗΡΙΑ που διεθνώς χρησιμοποιούνται για τη διάγνωση του ADHD-ΔΕΠΥ είναι κυρίως της Αμερικάνικης Ψυχιατρικής Εταιρίας (DSM-IV) & του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ICD-10) και κυρίως βασίζονται σε ερωτηματολόγια. 

 ADHD – Κριτήρια Διάγνωσης σύμφωνα με το DSM-IV. Έχει 3 υποκατηγορίες:  1. Διάσπαση Προσοχής 
 2. Υπερκινητικότητα + (Παρορμητικότητα) 
 3. Συνδυασμένη Διάσπαση Προσοχής - Υπερκινητικότητα (Παρορμητικότητα) Αντιθέτως το ICD-10 δεν δέχεται υποκατηγορίες του ADHD. 
   ΔΙΕΘΝΩΣ, ΠΟΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ (ADHD - ΔΕΠΥ) 

 ΜΟΝΟΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΙ: 
 • Ψυχολόγοι, 
 • Παιδοψυχίατροι,  • Παιδονευρολόγοι, 
  Αναπτυξιολόγοι Παιδίατροι. 
 Διεθνώς, η διάγνωση γίνεται υποκειμενικά, κυρίως με ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν οι γονείς ή οι εκπαιδευτικοί (οι οποίοι ουσιαστικά συνεισφέρουν στη διάγνωση) & με την κλινική αξιολόγηση του ειδικού. 
 Η υποκειμενικότητα των υπαρχόντων διαγνωστικών, μη-βιολογικών κριτηρίων, διεθνώς καθιστά τη διάγνωση του ADHD αναξιόπιστη, όπως αποδείχθηκε από τα αποτελέσματα της πρόσφατης διεθνούς έρευνας του Δρ. Lee και των συνεργατών του (2008), οι οποίοι βρήκαν ότι διαφωνούν σημαντικά οι διαγνώσεις. ADHD - Συμφωνία - Διαφωνία Διάγνωσης μεταξύ DSM-IV και ICD-10: Οι διαγνώσεις τους από τους ίδιους ειδικούς και για τα ίδια παιδιά, ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ μόνον στο 11% των περιπτώσεων, ενώ δυστυχώς ΔΙΑΦΩΝΟΥΝ στο 89% [Lee etal., (2008), J. Child Psychology & Psychiatry, 49, 70 - 78] 
ΟΦΘΑΛΜΟΚΙΝΗΣΗ:  ΦΑΝΕΡΩΝΕΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ 

 Τα 12 κρανιακά νεύρα του ανθρώπινου εγκεφάλου μεταφέρουν πληροφορίες στον εγκέφαλο και αντιστρόφως, π.χ. από το μάτι, το αυτί, την καρδιά, κλπ. Η κατανομή του αριθμού και της ποιότητας των κρανιακών νεύρων έγινε από τον Δημιουργό σύμφωνα με την σπουδαιότητα της προσφοράς του κάθε οργάνου ή λειτουργίας. Κανένα όργανο ή λειτουργία (καρδιακή, νεφρική, κλπ) δεν έλαβε περισσότερα από ένα (1) κρανιακό νεύρο. Αντιθέτως, πολλά όργανα ή λειτουργίες μοιράζονται ένα (1) κρανιακό νεύρο. 
 Υπάρχει όμως μόνον μια εξαίρεση: η Οφθαλμοκίνηση. Η κορυφαία λειτουργική σημαντικότητα της οφθαλμοκίνησης αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι τα 3 από τα 12 Κρανιακά Νεύρα του εγκεφάλου (25%) είναι αφιερωμένα στην Οφθαλμοκίνηση, ενώ υπενθυμίζουμε ότι καμία άλλη αίσθηση (όραση, ακοή, κλπ) όργανο ή λειτουργία (π.χ. καρδιά, πνεύμονες, κλπ) δεν έλαβε περισσότερο από 1 κρανιακό νεύρο! 
ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ - PAVLIDIS TEST (Πατήστε στο σύνδεσμο)

ΠΡΟΓΝΩΣΗ - ΔΙΑΓΝΩΣΗ  ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ  &  ΔΙΑΓΝΩΣΗ  ΔΙΑΣΠΑΣΗ  ΠΡΟΣΟΧΗΣ 



 Γιατί Επιτυγχάνεται:
 
 Η Δυσλεξία & Διάσπαση Προσοχής έχουν βιολογική αιτιολογία και είναι κυρίωςκληρονομικές = Γεννιέται Δυσλεξικός ή ADHD, άρα υπάρχουν από τη γέννα, συνεπώς και από την προσχολική ηλικία. 
  ΔΥΣΛΕΞΙΑ & ADHD - Νευρολογική Αιτία = Τα δυσλειτουργούντα εγκεφαλικά κέντρα κατά την ανάγνωση, επίσης υποχρεωτικά δυσλειτουργούν και όταν επιτελούν έργαμη-λεκτικά που εμπεριέχουν βασικά συστατικά της ανάγνωσης, π.χ. αλληλοδιαδοχική οφθαλμοκίνηση, επικέντρωση προσοχής, κλπ. 
Επειδή και η δυσλεξία και η διάσπαση προσοχής έχουν βιολογική αιτία, γι’ αυτό και το πλέον κατάλληλο είδος διαγνωστικού τεστ θα είναι βιολογικό Το Τεστ Παυλίδη είναι βιολογικό, μη-λεκτικό (δεν βασίζεται στην ανάγνωση και γραφή, όπως κάνουν τα άλλα διαγνωστικά τεστ της δυσλεξίας), γι’ αυτό και μπορεί να εφαρμοστεί πριν διδαχθεί η ανάγνωση και η γραφή, δηλαδή από την προσχολική ηλικία για την πρόγνωση της δυσλεξίας ή τη διάγνωση της διάσπασης της προσοχής. 

ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ 


Πώς λειτουργεί (για Δυσλεξία & Διάσπαση Προσοχής)
Αναγνωρισμένο διεθνώς, με Διπλώματα Ευρεσιτεχνίας (Πατέντες) στις ΗΠΑ, Καναδά, Γαλλία, Αγγλία. 

 Ο εξεταζόμενος με το Βλέμμα του ΣΙΩΠΗΛΑ παρακολουθεί Φωτεινά Σημεία στην οθόνη του Η/Υ, ενώ ταυτόχρονα καταγράφεται αυτομάτως φωτο-ηλεκτρονικά ηοφθαλμοκίνησή του (χωρίς να ακουμπά το μάτι) με την υψηλή ακρίβεια 1 χιλιοστού του δευτερολέπτου.   Τα Εξειδικευμένα Προγράμματα αυτομάτως αναλύουν τα δεδομένα και βγάζουν την αντικειμενική διάγνωση της Διάσπασης Προσοχής και της Δυσλεξίας (Πρόγνωση ή Διάγνωση) από την Προσχολική ηλικία μέχρι και τους ενηλίκους.  Η αξιοπιστία και η υψηλή ακρίβεια του Τεστ Παυλίδη (όπως είναι γνωστό διεθνώς) είναι τεκμηριωμένη - αποδεδειγμένη από πολλές διεθνείς ερευνητικές μελέτες και διατριβές γνωστών πανεπιστημίων της Αγγλίας (Brunel), ΗΠΑ (Rutgers Medical School, κλπ) και της Ελλάδας (ΑΠΘ και ΠAΜAK)Διεθνώς, είναι τόσο τεχνολογικά προηγμένη η πατενταρισμένη τεχνολογία - μεθοδολογία
 που ανέπτυξε ο Εφευρέτης-Καθηγητής Γ. Θ. Παυλίδης  στην Αγγλία & στις ΗΠΑ, που την απόκτησαν από τα πλέον φημισμένα πανεπιστήμια, π.χHarvard, BostonColumbia, κλπ.


Τόσο από τις καθαυτές απαντήσεις, όσο και από τις εκφράσεις, και τις σωματικές κινήσεις των παιδιών, μπορεί κανείς εύκολα να καταλάβει ποιο από τα δύο παιδιά αντιμετωπίζει την εν λόγω διαταραχή: Είναι το κορίτσι, το οποίο είναι πιο μελαγχολικό, πιο φοβισμένο, ενώ λέει ότι συχνά πέφτει θύμα εκφοβισμού και ότι σχεδόν ποτέ δεν την καλούν τα άλλα παιδιά σε παιδικά πάρτυ.
Τα παιδιά με ΔΕΠΥ, όμως, στην πραγματικότητα είναι το ίδιο έξυπνα και δημιουργικά με τα υπόλοιπα. Απλά χρειάζονται την αγάπη, την καλοσύνη και την κατανόηση του περιβάλλοντός τους, ειδικά των συμμαθητών τους. Ως γονείς, λοιπόν, οφείλουμε να μάθουμε στα παιδιά μας ότι όλοι οι συμμαθητές τους, όσες δυσκολίες κι αν αντιμετωπίζουν, είναι εξίσου σημαντικοί και χρειάζονται έναν καλό φίλο, ένα παιδί για να παίζουν στο διάλειμμα. Όλα τα παιδιά έχουν ανάγκη από αγάπη.
Για την ιστορία, το κοριτσάκι στο βίντεο είναι η κόρη της συγκεκριμένης μαμάς. Το όνομά της είναι Giuliana και διαγνώστηκε με ΔΕΠΥ όταν ήταν 5 ετών. Ταλαιπωρείται, από κατάθλιψη και άγχος, ενώ θεωρεί ότι είναι χαζή και δεν έχει κανέναν φίλο. Μπορεί ο μέσος όρος να μην βιώνει τόσο έντονα και άσχημα την εν λόγω Διαταραχή, ωστόσο έχει σημασία να υπενθυμίζουμε στον εαυτό μας, ότι υπάρχουν κι αυτά τα παιδιά που βασανίζονται.
Ο λόγος που τραβήχτηκε το παρακάτω βίντεο είναι επειδή μία μαμά αποφάσισε να δώσει στον κόσμο να καταλάβει τι ακριβώς σημαίνει να έχει ένα παιδί Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας. Θέλησε να εξηγήσει πώς επηρεάζεται η ζωή ενός παιδιού από την διαταραχή αυτή, τόσο ως προς το σχολείο και το διάβασμα, όσο και αναφορικά με τις κοινωνικές του σχέσεις. Πρόκειται για μία αρκετά δύσκολη κατάσταση, τόσο για το παιδί όσο και για τους γονείς, και γι’αυτό πρέπει όλοι μας να δείξουμε ενδιαφέρον και κατανόηση.
Δείτε το βίντεο και προσπαθήστε να καταλάβετε ποιο από τα δύο παιδιά έχει ΔΕΠΥ:

 Περισσότερα θέματα για τις μαθησιακές δυσκολίες εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου